Reklamačný poriadok

internetového obchodu martinlajprik.sk




Článok I

Úvodné ustanovenia

 

1.1       Spoločnosť Tranzformácia.sk s.r.o., so sídlom Kmeťova 710/19, 900 28 Ivanka pri Dunaji, IČO: 51 813 823, DIČ: 2120795039, IČ DPH: SK2120795039, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel: Sro, vložka č. 129680/B (ďalej len „Prevádzkovateľ“), je prevádzkovateľom internetového obchodu martinlajprik.sk zameraného na predaj kurzov zameraných na osobný rozvoj prostredníctvom hypnózy (ďalej len „internetový obchod“ a „služby“).

 

1.2       Prevádzkovateľa je možné kontaktovať poštou na adrese jeho sídla, e-mailom na adrese office@martinlajprik.sk alebo telefonicky na tel. č. +421 917 800 063.

 

1.3       Zákazník je subjektom, ktorý si má záujem objednať alebo si objedná u Prevádzkovateľa službu (ďalej len „Zákazník“ a spoločne s Prevádzkovateľom len „Zmluvné strany“).

 

1.4       Tento Reklamačný poriadok vzťahujúci sa na poskytovanie služieb (ďalej len „Reklamačný poriadok“) je neoddeliteľnou súčasťou Všeobecných obchodných podmienok Prevádzkovateľa vzťahujúcich sa na poskytovanie služieb.

 

1.5       Prevádzkovateľ vyhotovuje tento Reklamačný poriadok, aby poskytol Zákazníkom, ktorí si od neho objednali službu, informácie o podmienkach a postupoch uplatňovania a vybavovania reklamácií, sťažností a podnetov Zákazníkov, o ich právach súvisiacich so zodpovednosťou Prevádzkovateľa za vady.

 

 

Článok II

Zodpovednosť za vady a záručná doba

 

2.1       Prevádzkovateľ zodpovedá za akúkoľvek vadu služby, ktorá sa vyskytne alebo prejaví počas doby jej poskytovania. Na poskytnuté služby sa záruka nevzťahuje.

 

 

 

Článok III

Práva zo zodpovednosti za vady

 

3.1       Ak Prevádzkovateľ zodpovedá za vadu služby (plnenia), Zákazník má voči nemu právo na odstránenie vady (Článok V tohto Reklamačného poriadku), právo na primeranú zľavu z ceny alebo právo od zmluvy odstúpiť (Článok VI tohto Reklamačného poriadku).

 

3.2       Zákazník môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady aj bez toho, aby ich vytkol.

 

3.3       Zákazník môže po vytknutí vady u Prevádzkovateľa odoprieť zaplatiť cenu alebo jej časť, kým si Prevádzkovateľ nesplní povinnosti, ktoré mu vyplývajú zo zodpovednosti za vady, ibaže je Zákazník v čase vytknutia vady v omeškaní so zaplatením ceny alebo jej časti. Zákazník uhradí cenu bez zbytočného odkladu po splnení povinností Prevádzkovateľom.

 

 

 

Článok IV

Postup pri uplatňovaní zodpovednosti za vady (vytknutie vady)

 

4.1       Vytknutie vady môže Zákazník uplatniť u Prevádzkovateľa poštou na adrese jeho sídla alebo e-mailom (kontaktné údaje sú uvedené v Článku I bod 1.2 tohto Reklamačného poriadku). Pri vytknutí vady Zákazník:

-   uvedie svoje meno, priezvisko a adresu, prípadne aj kontaktný e-mail,

-   uvedie opis vady služby,

-   predloží fotokópiu (v prípade uplatnenia reklamácie poštou) alebo scan (v prípade uplatnenia reklamácie e-mailom) dokladu o kúpe (napr. faktúra a potvrdenie o zaplatení).

 

4.2       Vada sa považuje za vytknutú až dňom, kedy budú Prevádzkovateľovi oznámené všetky informácie a doručené požadované podklady podľa bodu 4.1 tohto článku.

 

4.3       Prevádzkovateľ poskytne Zákazníkovi písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady Zákazníkom. Prevádzkovateľ vadu odstráni v primeranej lehote. Primeranou lehotou sa rozumie najkratší čas, ktorý Prevádzkovateľ potrebuje na posúdenie vady a na jej odstránenie s prihliadnutím na povahu plnenia a povahu a závažnosť vady.

 

4.4       Zákazník má voči Prevádzkovateľovi právo na náhradu účelne vynaložených nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s vytknutím vady, za ktorú zodpovedá Prevádzkovateľ, a uplatnením práv zo zodpovednosti za vadu. Zákazník musí právo podľa predchádzajúcej vety uplatniť u Prevádzkovateľa najneskôr do dvoch mesiacov od odstránenia vady, vyplatenia zľavy z ceny alebo vrátenia ceny po odstúpení od zmluvy, inak právo zanikne.

 

 

 

Článok V

Odstránenie vady

 

5.1       Prevádzkovateľ odstráni vadu plnenia v primeranej lehote po tom, čo Zákazník vytkol vadu, bezplatne a bez spôsobenia závažných ťažkostí Zákazníkovi s ohľadom na povahu plnenia a účel, na ktorý Zákazník plnenie požadoval.

 

5.2       Prevádzkovateľ môže odstránenie vady odmietnuť, ak odstránenie nie je možné alebo ak by mu spôsobilo neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by malo plnenie bez vady a na závažnosť vady.

 

 

 

 

Článok VI

Zľava z kúpnej ceny a odstúpenie od zmluvy

 

6.1       Zákazník má právo na primeranú zľavu z ceny, ak sa plnenie dodáva za protiplnenie, ktoré spočíva v zaplatení ceny, alebo môže odstúpiť od zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty na odstránenie vady, ak

 

a)  odstránenie vady nie je možné alebo by spôsobilo Prevádzkovateľovi neprimerané náklady,

 

b)  Prevádzkovateľ neodstránil vadu v súlade s Článkom V bod 5.1 tohto Reklamačného poriadku,

 

c)  plnenie má rovnakú vadu napriek snahe Prevádzkovateľa vadu odstrániť,

 

d)  vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje právo Zákazníka na okamžitú zľavu z ceny alebo odstúpenie od zmluvy, alebo,

 

e)  Prevádzkovateľ vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre Zákazníka.

 

6.2       Zľava z ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty plnenia a hodnoty, ktorú by plnenie malo, ak by bolo bez vád. Ak sa plnenie dodáva počas dohodnutej doby, Zákazník má právo na zľavu z ceny len za čas, v ktorom plnenie nespĺňalo požiadavky.

 

6.3       Prevádzkovateľ vyplatí Zákazníkovi zľavu z ceny do 14 dní od uplatnenia práva Zákazníka na zľavu z ceny rovnakým spôsobom, aký Zákazník použil pri zaplatení ceny, ak Zákazník výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša Prevádzkovateľ.

 

6.4       Ak sa plnenie dodáva za protiplnenie, ktoré spočíva v zaplatení ceny, Zákazník nemôže od zmluvy odstúpiť, ak je vada plnenia zanedbateľná. Dôkazné bremeno, že vada je zanedbateľná, nesie Prevádzkovateľ.

 

6.5       Po odstúpení od zmluvy Prevádzkovateľ vráti Zákazníkovi všetky platby prijaté na základe zmluvy do 14 dní od oznámenia odstúpenia od zmluvy rovnakým spôsobom, aký Zákazník použil pri zaplatení ceny, ak Zákazník výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s vrátením znáša Prevádzkovateľ.

 

6.6       Zákazník nie je povinný platiť cenu za čas pred odstúpením od zmluvy, v ktorom plnenie nespĺňalo požiadavky. Ak však bolo v zmluve dohodnuté dodávanie plnenia nepretržite počas dohodnutej doby, Prevádzkovateľ v súlade s bodom 6.5 tohto článku vráti Zákazníkovi len pomernú časť zaplatenej ceny za čas, v ktorom plnenie nespĺňalo požiadavky, a časť ceny, ktorú Zákazník zaplatil vopred za dodávanie plnenia za čas po odstúpení od zmluvy.

 

6.7       Po odstúpení od zmluvy je Zákazník povinný zdržať sa užívania plnenia. Po odstúpení od zmluvy môže Prevádzkovateľ zamedziť Zákazníkovi v ďalšom užívaní plnenia, najmä zamedziť mu prístup k plneniu alebo zrušiť mu užívateľský účet.

 

 

 

Článok VII

Alternatívne riešenie sporov

 

7.1       Zákazník má právo podať Prevádzkovateľovi žiadosť o nápravu, ak medzi Zákazníkom a Prevádzkovateľom vznikne spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady alebo ak sa Zákazník domnieva, že Prevádzkovateľ porušil iné práva Zákazníka.

 

7.2       Prevádzkovateľ informuje Zákazníka na trvanlivom médiu o príslušných subjektoch alternatívneho riešenia sporov, ak Prevádzkovateľ odpovedal zamietavo na žiadosť podľa bodu 7.1 tohto článku.

 

7.3       Zákazník má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ďalej len „návrh“) subjektu alternatívneho riešenia sporov, ak Prevádzkovateľ na žiadosť podľa bodu 7.1 tohto článku odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania.

 

7.4       Viac informácií o alternatívnom riešení sporov je dostupných aj na webovom sídle Slovenskej obchodnej inšpekcie na nasledujúcom odkaze: https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi

 

7.5       Iné sťažnosti a podnety Zákazníkov, na ktorých uplatnenie má Zákazník právo podľa všeobecne záväzných právnych predpisov, vybavuje Prevádzkovateľ zákonným spôsobom. Sťažnosti a podnety Zákazníkov možno podať Prevádzkovateľovi rovnakým spôsobom ako vytknúť vady podľa tohto Reklamačného poriadku.

 

 

 

Článok VIII

Záverečné ustanovenia

 

8.1       Tento Reklamačný poriadok je platný od 01.07.2024.